• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Бакалавриат 2024/2025

Внутренний экзамен по английскому языку (1 курс)

Направление: 11.03.02. Инфокоммуникационные технологии и системы связи
Когда читается: 1-й курс, 4 модуль
Формат изучения: без онлайн-курса
Охват аудитории: для своего кампуса
Преподаватели: Андриященко Анастасия Игоревна, Андрюшкина Юлия Александровна, Антонова Юлия Владимировна, Афанасьева Арина Павловна, Баранова Татьяна Александровна, Борзова Надежда Александровна, Бородкина Елена Владимировна, Букина Ирина Юрьевна, Буренкова Ольга Васильевна, Бывалина Валентина Юрьевна, Былова Полина Дмитриевна, Быстрова Елена Вячеславовна, Варкан Анна Петровна, Васильева Евгения Алексеевна, Вертлиб Ксения Андреевна, Волкова Марина Анатольевна, Воронцова-Менало Анна Сергеевна, Гаврилина Анастасия Германовна, Галеева Арина Ильгамовна, Говорина Елена Ивановна, Гридина Наталья Васильевна, Гриднева Екатерина Михайловна, Демидова Ксения Владиславовна, Демченкова Оксана Андреевна, Джахангирова Вефа Сабухи кызы, Долгушина Елена Анатольевна, Егорова Инна Сергеевна, Егорова Ирина Сергеевна, Ефимова Алла Александровна, Жаркова Марина Геннадьевна, Жарова Кира Дмитриевна, Жилина Лилия Васильевна, Жукова Виктория Александровна, Завалина Анастасия Владимировна, Загорулько Яна Сергеевна, Замковая Мария Александровна, Занина Елена Леонидовна, Зизина Анастасия Александровна, Злобина Варвара Алексеевна, Иванченко Мария Николаевна, Казачкова Александра Викторовна, Калашников Александр Владимирович, Каменская Ольга Олеговна, Капусткина Елена Сергеевна, Карцева Алина Викторовна, Катасонова Наталья Владимировна, Квятковский Максим Васильевич, Кирилишина Дарья Валерьевна, Кирьянова Анна Николаевна, Клепко Евгения Юрьевна, Котова Ирина Юрьевна, Кочухова Анастасия Андреевна, Кошелева Виктория Павловна, Красильникова Елена Михайловна, Красовская Татьяна Станиславовна, Крюкова Елизавета Сергеевна, Кузина Екатерина Андреевна, Кузнецова Полина Александровна, Кульков Даниил Андреевич, Курбатова Виктория Сергеевна, Куфтина Екатерина Александровна, Ланина Татьяна Николаевна, Левитская Галина Юрьевна, Леонов Тимофей Витальевич, Лукашенко Анна Дмитриевна, Львовская Людмила Сергеевна, Макаренко Виктор Петрович, Макаркина Мария Игоревна, Макарова Яна Петровна, Малинина Ирина Александровна, Малых Ольга Сергеевна, Марей Марина Александровна, Маслова Любовь Николаевна, Мишустина Наталья Алексеевна, Мищук Анастасия Михайловна, Морозова Анна Сергеевна, Морозова Татьяна Александровна, Мостачева Елена Юрьевна, Нагорная Елена Васильевна, Наумова Екатерина Михайловна, Нургалеева Татьяна Галинуровна, Павлова Ксения Валерьевна, Парамонова Елена Владимировна, Пелевина Ирина Анатольевна, Перепечкина Наталья Валентиновна, Питра Татьяна Георгиевна, Попова Анна Игоревна, Поспелова Татьяна Борисовна, Пронина Мария Владимировна, Ражев Валерий Васильевич, Разбаева Екатерина Владимировна, Рай Кейтлин Чарандживовна, Родина Мария Алексеевна, Рокотянская Людмила Юрьевна, Санникова Ольга Александровна, Семенова Александра Романовна, Сильдимирова Марина Александровна, Спиридонова Анна Александровна, Степанян Ани Ваниковна, Ступакова Лариса Станиславовна, Суворова Ольга Николаевна, Суворова Юлия Александровна, Сулакаури Анастасия Юрьевна, Сулейманова Софья Даутовна, Супрунова Виктория Руслановна, Тавровская Александра Федоровна, Тамбовцева Ольга Борисовна, Тейбаш Виктория Анатольевна, Тулум Андрей Сергеевич, Фадеева Ирена Викторовна, Филина Анна Борисовна, Хомутский Константин Игоревич, Хомякова Варвара Ильинична, Цурцумия Джуна Джумбериевна, Чантуридзе Юлия Михайловна, Черемных Анна Евгеньевна, Чихачева Дарья Владимировна, Чубукова Дарья Сергеевна, Шаймерденова Ирина Ериковна, Шапиро Элина Диаматовна, Шендерович Мария Филипповна, Шустова Елена Дмитриевна, Эйхман Марина Михайловна, Юдина Екатерина Ильинична
Язык: английский

Course Syllabus

Abstract

Integrative Exam is a mandatory exam for all first-year students. The Exam is aimed at evaluating micro and macro skills of academic discourse. All the exam tasks are the same for each course programme. The exam tasks include non-fiction texts and articles within the framework of specific language competencies applicable for different course programmes. This exam is an integral part of each course programme. The final grade for this course is resulting.If a student receives over 3 (three) points on a 10-point scale on SoFL Integrative Exam course (Vnutrenniy ekzamen), all of his/her previous unsatisfactory grades for English shall be replaced with the grade that he/she received for the examination: English for General Communication Purposes. Advanced Course – 1;English for General Communication Purposes. Advanced Course – 2;English for Business Purposes. Advanced Course – 1;English for Business Purposes. Advanced Course – 2;English for General Academic Purposes. Advanced Course – 1;English for General Academic Purposes. Advanced Course – 2;English for General Communication Purposes. Upper-Intermediate Course – 1;English for General Communication Purposes. Upper-Intermediate Course – 2;English for Business Purposes. Upper-Intermediate Course – 1;English for Business Purposes. Upper-Intermediate Course – 2;English for General Academic Purposes. Upper-Intermediate Course – 1;English for General Academic Purposes. Upper-Intermediate Course – 2;English for General Communication Purposes. Intermediate Course – 1;English for General Communication Purposes. Intermediate Course – 2.
Learning Objectives

Learning Objectives

  • Learning objective – to assess the level of English language communication competence: the state of the students’ lexical, grammatical, listening, reading, writing and speaking skills needed for effective communication in everyday, academic and business situations.
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • Listening: to understand recorded materials delivered in a standard language; to identify and interpret the gist and specific details of audio texts; to identify the mood and attitude of the speaker.
  • Reading: to understand the content of structured, lengthy written texts, including articles and reports; to identify and interpret the gist and specific details of written texts; to differentiate between factual information and opinion.
  • Writing: to produce clear, detailed texts on a variety of subjects related to the field of interest; synthesise and evaluate information and arguments; to paraphrase ideas in order to emphasise or explain certain points; to produce well-organised, coherent, and cohesive texts.
  • Speaking: to produce well-organised, coherent, and cohesive monologues on a variety of subjects; to develop clear arguments, expand and support opinions with relevant examples; to speak fluently, without pauses or mistakes that impede understanding.
  • Language Skills: to use a wide range of vocabulary; to use synonyms and paraphrasing in order to avoid repetition; to show a relatively high degree of grammatical control; to have a good command of simple grammatical structures and some complex grammatical structures.
Course Contents

Course Contents

  • Listening
  • Reading
  • Writing
  • Speaking
  • Language Skills
Assessment Elements

Assessment Elements

  • non-blocking Listening
    Listen to the lecture-presentation ONCE and complete the following tasks. In tasks 1-5 choose one correct variant A, B, or C. In tasks 6-10 fill in the gaps with the exact words from the text, using NO MORE THAN 3 WORDS AND/OR A NUMBER for each answer.
  • non-blocking Speaking
    Argumentative monologue on a given topic organised according to the plan.
  • non-blocking Writing
    Write an essay on one of the following topics. There are two types of essays: – Discuss advantages and disadvantages – Discuss both views and express your opinion.
  • non-blocking Reading
    Read the text and complete the following tasks. In tasks 1-5 decide which statements are True, False, or Not Stated according to the information given in the text. In tasks 6-10 choose one correct variant A, B, or C.
Interim Assessment

Interim Assessment

  • 2024/2025 4th module
    0.25 * Listening + 0.25 * Reading + 0.25 * Speaking + 0.25 * Writing
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • Business partner C1 : coursebook, , 2021
  • Essential Business Grammar & Practice, Duckworth, M., 2006
  • New Language Leader : Advanced, Coursebook, 3rd impression, 184 p., Cotton, D., Falvey, D., Kent, S., Lebeau, I., Rees, G., 2015
  • New language leader: intermediate : coursebook, Cotton, D., 2015
  • New language leader. Upper Intermediate. Coursebook., , 2014
  • University success: oral communication : advanced, Cavage, C., 2018
  • University success: oral communication : intermediate to high-intermediate, McLaughlin, T., 2018
  • University success: reading : advanced, Eickhoff, L., 2018
  • University success: reading : intermediate to high-intermediate, Steenburgh, C., 2018
  • University success: writing : intermediate to high-intermediate, Dalby, K., 2018

Recommended Additional Bibliography

  • Business partner B1+ : coursebook, , 2021
  • Business partner B2+ : coursebook, , 2019

Authors

  • Davydova Ekaterina Aleksandrovna
  • VINOGRADOVA EKATERINA ALEKSANDROVNA
  • POPOVA DIANA ANDREEVNA