2025/2026
Английский язык для общих коммуникативных целей. Базовый курс - 2
Статус:
Факультатив
Кто читает:
Школа иностранных языков
Где читается:
Школа иностранных языков
Когда читается:
3, 4 модуль
Охват аудитории:
для своего кампуса
Преподаватели:
Антонова Евгения Борисовна,
Балакирева Юлия Александровна,
Баранова Татьяна Александровна,
Вержбицкая Елизавета Дмитриевна,
Галеева Арина Ильгамовна,
Гордиенко Татьяна Александровна,
Гридина Наталья Васильевна,
Жилина Лилия Васильевна,
Кузина Екатерина Андреевна,
Леонов Тимофей Витальевич,
Лесниченко Михаил Михайлович,
Малинина Ирина Александровна,
Пинчукова Анна Евгеньевна,
Плясунова Елизавета Денисовна,
Славинская Наталья Васильевна,
Тейбаш Виктория Анатольевна,
Филина Анна Борисовна,
Шендерович Мария Филипповна,
Щепина Наталья Андреевна
Язык:
английский
Кредиты:
5
Контактные часы:
80
Course Syllabus
Abstract
The discipline refers to the variable educational tracks offered to students of the curricula for bachelor's and master's degree at choice while mastering the optional course of English in accordance with the Concept of Development of English-language Communicative Competence of HSE Students. The course develops language skills and competences for general communication purposes. Throughout the course, students will have multiple opportunities to practise communicative language activities and strategies which concern listening, reading, writing, and speaking, as well as enhance their linguistic competencies in terms of vocabulary range and grammatical accuracy. The course uses only authentic materials and sources which include highly informative and relevant articles, reviews, essays as well as videos and podcasts. The course allows for extensive in-class interactions and online support in the HSE’s SmartLMS. By the end of the course students will have gained the skills and confidence to communicate effectively in English at B1 level (HSE Scale 40-49). Within the course, students are supposed to complete home assignments and do tests of various formats to check reading, listening, writing, and speaking skills as well as vocabulary and grammar usage.